Росіяни оснащують свої дрони деталями 30-річної давнини – Генштаб ЗСУ

Безпілотники які використовують російсько-терористичні війська проти України технічно все більше деградують. Про це йшлося сьогодні на брифінгу у Military Media Center, який було проведено Центром досліджень трофейного та перспективного озброєння та військової техніки Генерального Штабу ЗСУ. На брифінгу, службовці Центру представили компоненти двох дронів – іранського Shahed 136 та менш відомого російського ZALA 421-16E.

Shahed 136 – це баражуючий боєприпас, «дрон-камікадзе», іранської розробки, який росіяни регулярно самостійно модернізують і потім використовують його для знищення об’єктів цивільної і критичної інфраструктури в Україні. ZALA 421-16E – розвідувальний дрон власне російського виробництва, за допомогою якого агресор наводить вогонь артилерії на позиції наших воїнів.

Раніше зазначалося, що російська федерація здатна самостійно виготовляти бодай прості деталі, наприклад, реле. Однак, у ході досліджень пізніх зразків БПЛА Герань-2/Shahed 136 були виявлені реле 30-річної давності неросійського походження.

Окрім «нового» реле, службовці Центру виявили в БПЛА Shahed 136 встановлений росіянами так званий GSM-трансивер. Основною функцією даного пристрою є приймання та передавання інформації каналами GSM стандартів 3G та 4G. Але російського в ньому нічого немає – жодної мікросхеми чи чіпу. Навіть, на корпусі немає жодних російських маркувань. Традиційне для такого обладнання «клеймо» ФСБ також відсутнє.

Звідси висновок, що подібний пристрій виготовлявся та встановлювався нашвидкуруч. Хоча, при цьому, маркування центрального мікропроцесора повністю знищене, а тому не вдалося встановити його походження. Однак можна констатувати, що він не російського виробництва. Зайвим доказом того, що російський ВПК все далі занепадає стала й конструкція безпілотника ZALA 421-16E. У ньому також було виявлено чимало іноземних комплектуючих. Це і процесор, й оперативна пам’ять, інтернет-комутатор та аудіокодек польотного контролеру, приймач глобальної навігаційної супутникової системи в навігаційній платі, сенсор повітряної швидкості, барометричний висотомір та контролер інерціальної навігаційної системи і т. д. При чому, кожен з цих компонентів був не новим. Цілком можливо, що вони використовувалися деінде, до того як потрапити у даний безпілотник.

Іноземні комплектуючі ZALA 421-16E

Відтак, виявлені в обох безпілотниках «модифікації» свідчать про декілька фактів. Перш за все, що російський ВПК в принципі не здатен самостійно забезпечувати повний цикл виробництва власних та обслуговування іранських БПЛА. Не лише базові компоненти, а й навіть останні «модифікації» мають іноземне походження. Відповідно, міжнародні санкції, попри заяви Кремля, діють та завдають серйозних проблем державі-агресору. Про це свідчить ступінь зношеності ряду мікросхем та чіпів. росія змушена шукати шляхи обходу санкцій та за будь-яку ціну, щоб діставати навіть найпростіші деталі. Як наслідок, російське виробництво безпілотників конструктивно деградує. І виявлення 30-річних реле закордонного походження в БПЛА Shahed 136 є зайвим тому підтвердженням.