Китай анонсував легку колесну гаубицю PCL-171

Провідні держави світу продовжують розробляти мобільні артсистеми нового покоління. PCL-171 — китайська 122-мм гаубиця, встановлена на шасі 6х6. Вона набагато ефективніше буксированих гаубиць і може швидко змінювати свою вогневу позицію. Час підготовки до стрільби – близько 1 хвилини. Тож ця мобільна гаубиця може випустити пару снарядів і залишити свою вогневу позицію до того, як ворожа артилерія відкриє вогонь у відповідь. PCL-171 використовується легкими бригадами Китаю. За концепцією вона нагадує мобільну гаубицю SH-2 , яка була представлена ​​в 2007 році, однак так і не була прийнята на озброєння китайської армії. У 2020 році з’явилися зображення PCL-171, у тому ж році вона почала поставлятися в армію. На сьогодні в Україні проходить польові випробування власна мобільна 155-мм гаубиця “Богдана”,

В системі використане шасі Dongfeng CTL-181A з конфігурацією 6×6. Автомобіль має броньовану кабіну. Це досить незвичайна концепція, коли гаубиця базується на відносно легкому автомобілі.

PCL-171 оснащена модифікованою версією польової гаубиці PL-96 122-мм. Вона має систему досилання, але снаряди завантажуються вручну. Максимальна скорострільність – до 8 пострілів за хвилину. Ця гаубиця сумісна з усіма стандартними 122-мм боєприпасами PL-96. Китай виробляє цілий ряд 122-мм боєприпасів для своєї артилерійської системи. Ця гаубиця також сумісна з 122-мм боєприпасами радянської гаубиці Д-30. Максимальна дальність стрільби – 18 км зі стандартним снарядом HE-FRAG, 22 км, із снарядом підвищеної дальності та 27 км із реактивним снарядом. За допомогою спеціальних снарядів він може досягати максимальної дальності до 40 км. PCL-161 також здатний стріляти 122-мм боєприпасами з лазерним наведенням. Ця гаубиця також здатна вести вогонь прямою наводкою.

PCL-171 оснащений автоматизованою системою керування вогнем та автоматичною системою наведення. Екіпажу потрібно лише ввести координати цілі, і гармата наводиться на ціль одним натисканням кнопки. Це величезна перевага перед буксированими гаубицями з ручним наведенням. Дані для стрільби надає командирська машина супроводу. Китайська армія використовує сучасну інформаційну мережу на полі бою. Дані націлювання можуть бути отримані від супутників, безпілотників, передніх спостерігачів або контрбатарейних радарів.

Гаубиця може вести вогонь тільки в лівий бік. Всього 28 снарядів з відповідними зарядами перевозяться на борту у вбудованих ящиках з боєприпасами. Більше боєприпасів перевозять транспортні засоби супроводу.

Броньована кабіна забезпечує захист екіпажу від вогню зі стрілецької зброї та осколків артилерійських снарядів.

Автомобіль оснащений дизельним двигуном потужністю 295 к. Він може розвивати швидкість до 120 км і має запас ходу 700 км. Ця гаубиця здатна до швидкого розгортання і може легко пересуватися на великі відстані. Автомобіль оснащений шинами Run-Flat та лебідкою.

Батарея складається з шести мобільних гаубиць PCL-171. Їх підтримує командна машина, розвідувальна машина на базі броньованого шасі 4х4. Також батарея включає машини для постачання боєприпасів.

Розвідувальна машина має телескопічну щоглу з різними датчиками, в тому числі артилерійським радаром. Він може отримувати цільові дані незалежно або отримувати цільові дані від інших дружніх підрозділів. Крім того, розвідувальна машина може функціонувати як контрбатарейний радар. Він передає координати цілі командній машині через канал даних. Командна машина розраховує точні дані про стрільбу і передає їх кожній гаубиці.

Завдяки компактним розмірам PCL-171 можна легко перевозити повітряним транспортом. Китайський тактичний транспортний літак Y-9 може нести 2 такі гаубиці.

За матеріалами Military Today