ГУР визначив дату можливого вторгнення Російської армії — і що робить уряд?

У неділю двадцять першого листопада на американському порталі Military Times було оприлюднено резонансне інтерв’ю очільника Головного управління розвідки (ГУР) Міноборони України Кирила Буданова. В ньому бригадний генерал Буданов, окрім іншого, заявив що Росія зосередила біля українських кордонів близько 92 000 військовослужбовців та готова до вторгнення в Україну наприкінці січня — початку лютого 2021 року. За словами головного військового розвідника вторгнення буде включати авіаудари, наступ механізованих сил після висадки повітряних десантів на сході та морських десантів на Одесу та Маріуполь, та “невелике вторгнення” збоку Білорусі.

Military Times — медіаресурс що входить у склад холдингу VN – Sightline Media Group, який заснований у 1940 році, це одне найавторитетніших ЗМІ, що присвячений військовій справі та бойовим діям в усьому світі.
Тобто голова військової розвідки країни на сторінках офіційного та дуже поважного видання оприлюднює строки початку війни з Росією та дає характеристику сил вторгнення. Ця інформація є офіційною позицією ГУР, а в такому випадку уряд повинен негайно здійснити низьку обов’язкових заходів, що регламентовані Законом України “Про оборону”.

Стаття 10. Основні функції Міністерства оборони України

… провадить розвідувальну та інформаційно-аналітичну діяльність в інтересах національної безпеки та оборони держави, бере участь в аналізі воєнно-політичної обстановки, прогнозуванні, виявленні та визначенні рівня воєнної загрози національній безпеці України;
Тобто ГУР своє завдання виконав — проінформував про загрозу нападу. Далі вступає в дію четверта стаття Закону.


Стаття 4. Відсіч збройній агресії проти України


У разі збройної агресії проти України або загрози нападу на Україну Президент України приймає рішення про загальну або часткову мобілізацію, введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях, застосування Збройних Сил України, інших військових формувань, утворених відповідно до законів України, подає його Верховній Раді України на схвалення чи затвердження, а також вносить до Верховної Ради України подання про оголошення стану війни.
Органи державної влади та органи військового управління, не чекаючи оголошення стану війни, вживають заходів для відсічі агресії. На підставі відповідного рішення Президента України Збройні Сили України разом з іншими військовими формуваннями розпочинають воєнні дії, у тому числі проведення спеціальних операцій (розвідувальних, інформаційно-психологічних тощо) у кіберпросторі.

Виходячи з букви закону протягом кількох годин після отримання інформації про загрозу урядовці зобов’язані низьку певних заходів.

Негайно зібрати РНБО та видати відповідні документи та рішення типу “привести в дію план Б”.
Одночасно за наказом Верховного Головнокомандувача підвищити боєготовність ЗСУ та інших силових структур — штатний склад відкликається з відпусток, резервісти першої черги мобілізуються до своїх частин на “позапланові збори”.

Провести позачергове засідання Кабміну, на якому уточнюється план найближчих заходів.
І, найголовніше, якмога швидче скликати термінове засідання Верховної Ради яка прийме рішення про введення воєнного стану на три місяці.

Далі знімаються всі обмеження, і воєнна машина держави починає працювати на повну. Бо якщо вірити Буданову, до початку війни залишається яких ось два місяці.

Але НІЧОГО з того про що написано вище на сьогодні не зроблено!

Тобто Верховному Головнокомандувачу та його офісу на цю загрозу саме те що, вибачаємося було написано на футболці у “Лисого” під час стадіонних передвиборчих дебатів.

Але і на цей випадок у законі передбачена окрема стаття.

Стаття 20. Відповідальність за порушення законодавства про оборону України


Посадові особи і громадяни, винні у порушенні законодавства та інших нормативно-правових актів у сфері оборони України, несуть відповідальність згідно із законом.

Але що казати про невідкладні заходи, коли протягом майже трьох років ми спостерігаємо за тим, як Збройні Сили фактично втрачають боєготовність.

Було масово скасовано додаткові виплати військовослужбовцям, що вже викликало відтік професійних кадрів.

Не затверджується державне оборонне замовлення — а це призвело до колапсу забезпечення ЗСУ, перш за все новими зразками сучасних озброєнь, без яких стримати російську навалу буде просто нереально.


Що вже казати за фактичне саботування вітчизняних перспективних розробок, які роками не приймаються на озброєння, попри те що відповідні контракти підписано та кошти в бюджеті давно заплановані.
Факт загрози реально існує і до неї треба готуватися і готуватися ретельно.

Концентрація сил біля кордонів, напруження соціальної ситуації створюють умови для провокацій, коли Росія, як у 2008 році у Грузії буде “змушена” ввести війська, або ситуація взагалі перестане бути керованою з усіх боків як у 1914 році.

І на цей випадок нинішня влада майже теж нічого не робить. Бо в реальній війні потрібні будуть не “Айленди” з “Байрактарами” – засоби війни позиційної, а “Стугни”, “Джавеліни”, далекобійні гаубиці класу “Богдана”, сучасні ракети, такі як “Нептун” та “Вільха” та найсучасніші засоби протиповітряної оборони — саме вони і вирішать хід війни.