Флот США поповнився першим великим роботизованим підводним човном

Компанія Boeing передала Військово-морським силам США великий роботизований дизель-електричний підводний човен Extra-Large Unmanned Undersea Vehicle (XLUUV), що отримав назву Orca. Про це написало видання Defence One.

Безпілотна субмарина базується на прототипі Echo Voyager компанії Boeing завдовжки 16 м і завширшки 2,5 м. Вона може бути оснащена модулями корисного навантаження завдовжки до 10 м, внаслідок чого її повна довжина становитиме близько 26 м.

“Orca може виконувати критично важливі місії великої тривалості для досягнення підводного морського панування в мінливих умовах і невизнаних водах”, — заявили представники Boeing.

У компанії вважають, що їхня субмарина – це найпередовіший безпілотний підводний апарат у світі. Він призначений для багатомісячного перебування в морі у відкритих і спірних водах за мінімального або зовсім без втручання людини.

Цю вимогу поставив Пентагон. Американські військові вважають, що роботизовані підводні човни можуть допомогти збільшити свій потенціал, особливо в Тихоокеанському регіоні і в боротьбі з нарощуванням військового потенціалу Китаю.

Для виробництва субмарин 2017 року Boeing об’єднався із суднобудівною компанією HII. А на початку 2021 року HII оголосила про завершення будівництва заводу, на якому збиратимуться корпуси апаратів Orca.

Нагадаємо, американська Defense Advanced Research Agency (DARPA) схвалила програму Northrop Grumman і Martin Group на будівництво демонстраційних зразків безпілотних підводних апаратів дальнього радіуса дії (UUV).

Програма була започаткована для створення великогабаритних UUV, щоб “працювати без потреби в логістичній підтримці або технічному обслуговуванні на місці”. На першому етапі програми підрядники використовували технології “управління енергією, надійністю ультрафіолетового випромінювання, захистом від біологічного обростання та корозії, навігацією та уникненням підводних перешкод” для тривалих місій. Відібрані компанії розроблятимуть окремі системи.

Слідкуйте за “Військовим кур’єром” у FacebookTelegram та YouTube.