Індонезія замовила 24 гелікоптери Black Hawk

Державна компанія Dirgantara Indonesia підписала угоду з американською корпорацією Lockheed Martin на купівлю 24 вертольотів  Sikorsky S-70M Black Hawk GFA. Вартість угоди не розголошували.

Таким чином у Індонезії хочуть зміцнити свій військовий повітряний флот. Обрану модель вертольотів збираються використовувати для транспортування військових.

Протягом останніх кількох років Індонезія збільшила витрати на оборону на тлі швидко зростаючого суперництва між США та Китаєм в Південно-Китайському морі. Зокрема, індонезійці провели капітальний ремонт свого авіапарку, який включає американські літаки F-16 і Су-27 та Су-30 радянської розробки. У серпні Dirgantara Indonesia повідомила про придбання 12 безпілотників у Turkish Aerospace на суму $300 млн.

Black Hawk – вертоліт, історія якого розпочалась у 1960-х, коли Пентагон запустив роботу над проектом UTTAS (Utility Tactical Transport Aircraft System — авіаційна транспортна система загального призначення). До розробки висунули такі вимоги: можливість перевезення військового підрозділу з 11-15 людей, екіпаж з трьох пілотів, силова установка на основі двох двигунів та можливість транспортування вертольота без розбирання на літаках Lockheed С-130 та С-141

З дев’яти фірм, що представили проекти UTTAS, були відібрані фірми Boeing-Vertol та Sikorsky. Їм доручили розробку дослідних зразків гелікоптерів. У 1973 році вертоліт UTTAS від компанії Sikorsky отримав фірмове позначення S-70 та позначення для армії UH-60A. Обладнувався двигунами потужністю 1500 к. с. Пентагон обрав його переможцем програми UTTAS і зробив замовлення.

Вперше у бойових умовах Black Hawk використали під час висадки на Гренаду у жовтні 1983 року. Одна з машин отримала 47 влучань зі стрілецької зброї 7,62 мм, але повернулася на базу. В іншого Black Hawk у п’яти місцях були пробиті паливні баки, але протікання помітили лише наступного дня.

Наприкінці 1980-х з’явився модифікований варіант – UH-60L. Він отримав двигуни потужністю 1900 к. с., цифрову систему керування, вдосконалене обладнання кабіни екіпажу. Вертоліт міг взяти на борт до 4100 кг.

Була ще третя модифікація – UH-60M. Випускалася з 2006 року з двигунами на 2000 к.с., повністю цифровим бортовим радіоелектронним обладнання і центральним комп’ютером. Вантажопідйомність цих вертольотів збільшили до 4500 кг.

З 2010 року у Польщі почали випускати S-70i – експортний варіант UH-60M. Такий вертоліт можна побачити на фото, яке у лютому цього року опублікувало Головне управління розвідки Міністерства оборони України. Це єдиний відомий Black Hawk, який є у наявності в українських військових.

Нагадаємо, нещодавно українським спецслужбам вдалося провести операцію із захоплення російського вертольота Мі-8. Відомо, що борт вирушив у рейс між двома авібазами, перевозив деталі до винищувачів Су-27, Су-30 СМ. Разом із пілотом на борту були двоє членів екіпажу. Без їх відома, російський пілот, якого завербувало ГУР, взяв курс на територію України і приземлив приземлився Мі-8 у Харківській області.

Члени екіпажу почали чинити опір і втікати, тому їх довелося ліквідувати українським спецпризначенцям. Мі-8 тепер служитиме ЗСУ. Деталі до літаків, які були на його борту, використають Повітряні сили України.

Слідкуйте за “Військовим кур’єром” у FacebookTelegramYouTube та Instagram.