Американський авіаносець Kitty Hawk здано на металолом за один цент

Kitty Hawk , останній авіаносець ВМС США, в якому використовувалися двигуни внутрішнього згоряння відправився з військово-морської бази Кітсап-Бремертон, штат Вашингтон, у суботу для свого остаточного транзиту до корабельного заводу в Техасі.

Kitty Hawk прослужив 48 років, перш ніж був виведений з експлуатації в 2009 році. Тоді він отримав серед деяких членів екіпажу прізвисько «Shitty Kitty» (Брудна Кітті) – тому що корабель використовував не ядерну енергію, а мазут.

Корабель перебував на морській верфі Пьюджет-Саунд з моменту “виходу на пенсію” і був переміщений у сухий док на деякий час на початку минулого року, щоб видалити морські нарости з корпусу, перш ніж він почав свою подорож на південь.

Повідомляється, що Kitty Hawk був проданий техаській судноломній компанії за один цент, і їй доведеться провести його через край Південної Америки і назад, оскільки він занадто великий, щоб пройти через Панамський канал.

Кітті Хоук був першим авіаносцем свого класу. Тодішній міністр військово-морського флоту Джон Конналлі влітку 1961 року зазначив, що «виявилася велика кількість невідповідностей і недоліків» на авіаносці через неякісну роботу. Але Кітті Хоук продовжував і з гордістю ходити по всьому світу, забезпечуючи дім і робоче місце для незліченних моряків. За даними Військово-морського флоту, Кітті Хоук провів шість ротації у В’єтнамі і був першим авіаносцем, який отримав почесне звання президента. Останнє десятиліття свого терміну служби він провів на базі Йокосука, Японія.

«Коли я потрапив на борт у 2006 році, було багато причин, чому його називали «Брудна Кітті», — написав користувач Reddit кілька років тому. «Все було старе й застаріле. Ми брали більше палива для човна та літаків, ніж будь-який інший корабель у флоті». «Хоч вивести його з експлуатації було трохи сумно», – додав користувач.

«Я провів 1988-90 роки, працюючи на USS Kitty Hawk, коли він проходив капремонт на військово-морській верфі у Філадельфії», – написав один із користувачів Twitter. «Навіть тоді можна було відчути історію. Хоча це пригнічено, я бажаю попутного вітру в її останньому рейсі».