80 років тому вертоліт Сікорського вперше взяв участь у бою

2 січня 1944 року над Атлантикою відбулося перше бойове застосування вертольотів Ігоря Сікорського. Три озброєні літальні апарати S-47 супроводжували військово-транспортні літаки з США до Європи.

Ідею гелікоптера Сікорському навіяли малюнки повітряного ґвинта італійського художника і винахідника Леонарда да Вінчі (1452-1519). Перший свій гелікоптер 20-річний винахідник збудував 1909-го у Києві, де народився і навчався у політехнічному інституті.

Той вертоліт Сікорського не злетів через відсутність двигуна необхідної потужності. Після того конструктор зосередився на побудові літаків, однак про машини з вертикальним способом зльоту не забував.

1918-го Сікорський емігрував до США, а за п’ять років заснував власну компанію – Sikorsky Aero Engineering Corporation. Вона розробила і випустила експериментальний вертоліт VS-300, який піднявся у повітря 1939 року. Влада підтримала розробку таких машин і виділила кошти на вдосконалення проекту. Сікорський обладнав вертоліт поплавками і у квітні 1941-го вперше в історії посадив апарат такого типу на воду.

Через рік з’явився вертоліт S-47 (інше позначення – HR-4), який став першим вертольотом, запущеним в серійне виробництво. Головними перевагами S-47, на які пристали Військово-повітряні сили США, стала його технологічність виготовлення, надійність і простота управління.

У процесі випробування машини було встановлено шість світових рекордів. S-47 перевершив усі попередні досягнення висоти, витривалості та швидкості польоту вертольоту. Зокрема він, зміг піднявся на висоту 3650 м.

Усього в США побудували 130 гелікоптерів моделі S-47. Гелікоптер був єдиним апаратом, який використовували країни антигітлерівської коаліції в період Другої світової війни. Спочатку вертольоти залучали лише до супроводу через Атлантику літаків, які доставляли боєприпаси.

Надалі машини стали використовувати також для евакуації поранених під час бойових дій проти японців на Тихому океані, в Бірмі та Китаї.

Таким чином, конструкторські розробки Ігоря Сікорського започаткували новий напрям у авіації, а США закріпили за собою місце провідної країни, яка займається створенням та виготовленням гелікоптерів.

Слідкуйте за “Військовим кур’єром” у FacebookTelegram та YouTube.