У ніч проти 1 вересня 1983 року підполковник Геннадій Осипович, який пілотував винищувач Су-15 радянських ВПС, двома ракетами збив поблизу острівця Монерон на південний схід від узбережжя о. Сахалін пасажирський літак Боїнг-747 авіакомпанії Korean Airlines, що виконував рейс KAL007 за маршрутом Анкорідж – Сеул. Усі 246 пасажирів та 23 члени екіпажу загинули.
Як з’ясувало багаторічне розслідування, ускладнене перешкодами з радянського боку, на літаку був неправильно налаштований автопілот, і він збився з курсу польоту за радіомаяками, заглибившись на радянську територію в районі півострова Камчатка та Охотського моря. Одночасно в районі, дотичному до повітряного простору СРСР, здійснював політ американський розвідувальний літак RC-135, за габаритами схожий на пасажирський Боїнг-747.
За найбільш поширеною версією подій, радянське командування ППО сплутало пасажирський літак з американським розвідником. Наземні служби та пілот Су-15 намагалися зв’язатися ним на військових радіочастотах, робити попереджувальні постріли з гармати, які могли бути не поміченими корейським екіпажем і після того Осипович відкрив вогонь на ураження.
Радянська сторона спочатку заперечувала причетність до зникнення пасажирського “Боїнга”, згодом переконувала громадськість, у тому числі сфальсифікованими даними, що літак виконував збір розвідданих та/або був учасником провокації США. “Чорні скриньки” потрапили в розпорядження міжнародного розслідування лише в 1993 році.
У 1978 році був ще один подібний цінцидент, коли через навігаційну помилку над Карелією радянським винищувачем було підбито пасажирський південнокорейський “Боїнг-707”.
(фото з відкритих джерел)