Туреччина розробляє міні-штурмові підводні човни

Південний сусід України, Туреччина, має порівняний з нами економічний потенціал, але успіхи в розробці та розвитку власних озброєнь на сьогодні на жаль непорівнянні Так, наприклад Туреччина розробляє власний сучасний міні-штурмовий підводний човен під назвою STM-500 для патрулювання прилеглої берегової лінії та для експорту.

Згідно зі звітом Asia Times , міні-підводні човни дуже ефективні в прибережних операціях, оскільки вони мають менші магнітні та акустичні сигнатури, через що їх важко виявити ворожим гідролокатором, таким чином саме міні-човни можуть стати ефективною асиметричною відповіддю застарілому російському флоту на Чорноморському театрі воєнних дій.

STM-500 має довжину 42 метри (138 футів), водотоннажність 540 тонн і максимальну швидкість 18 вузлів. Підводний човен також може занурюватися на глибину до 250 метрів і має крейсерську швидкість 5 вузлів.

Дизельні двигуни підводного човна дозволяють йому подорожувати до 3500 морських миль, а лише його батареї можуть забезпечувати рух корабля на відстань до 75 морських миль. Він також може бути оснащений повітряно-незалежною силовою системою, що розширює радіус дії судна до 4000 морських миль.

STM-500 також може бути оснащений оптронним перископом, антеною підтримки радіоелектронної боротьби та різними типами гідролокаторів, включаючи циліндричну решітку, циліндричну решітку перетворювача та системи власного шуму.

Підводний човен може вмістити 18 членів екіпажу і команду спецпризначенців з шести чоловік, перебуваючи під водою протягом 30 днів. Він має чотири торпедні апарати і може нести вісім крилатих ракет.

Військовий коментатор Козан Сельчук Еркан пояснив державній телекомпанії TRT Haber, що міні-підводний човен є «потужним транспортним засобом великої дальності», який змінить правила гри, як і безпілотники корінного населення країни.

Він заявив, що це невелике, сучасне судно дозволить військовим виконувати місії в таких місцях, як Егейське та Чорне моря, з їх мілководними закритими районами.

Еркан також зазначив, що розробка міні-підводних човнів, таких як STM-500, може бути складнішою, ніж більших суден, оскільки багато підсистем потрібно будувати меншими.

Разом з тим він стверджує, що з таким викликом «впорається зараз» суднобудівна промисловість країни.

«Я вважаю, що національні міні-підводні човни мають потенціал бути підсилювачем потужності, як і безпілотні літальні апарати]», — пояснив він Daily Sabah.

Турецькі чиновники вважають, що після розробки та випробування платформа може привернути увагу країн, які хочуть передові підводні системи, але не мають бюджету для закупівлі обладнання американського чи західного виробництва.

Філіппіни розглядаються як потенційний імпортер STM-500, оскільки вони також покладалися на альтернативних постачальників обладнання стандарту НАТО, таких як Ізраїль, Південна Корея та Туреччина.

Повідомляється, що країна Південно-Східної Азії отримала пропозицію щодо ударного підводного човна, призначеного для роботи на надзвичайно мілководді для берегової оборони. Asia Time повідомляє, що STM-500 може відповідати вимогам Філіппін.