Попри пандемії в Дубаї(ОАЕ) відкрилося авіашоу що проходить раз на два роки. П’ятиденна виставка буде набагато приглушенішею ніж у минулі роки, через зменшення польотів і подорожей та затримці в глобальному ланцюжку постачань, які вплинули на виробників літаків.
Авіашоу проходить поблизу дубайського аеропорту Аль Мактум, другого і меншого міжнародного вузла головного аеропорту Дубая, який є найбільш завантаженим у світі для міжнародних подорожей.
Boeing і Airbus традиційно стали зірками авіаційної виставки, змагаючись за багатомільярдні покупки авіакомпаній у Перській затоці та відкриваючі останні деталі за кілька хвилин до початку прес-конференцій.
Airbus оголосив про угоду з Indigo Partners про продаж 255 нових літаків, але відмовився надати будь-які деталі щодо ціни продажу. Згідно з угодою, бюджетні перевізники Wizz Air придбають 102 нових літаки, US Frontier — 91, мексиканський Volaris — 39, а південноамериканський JetSmart — 23. Пакет включає поєднання літаків A321neo та A321XLR.
Президент Бразилії Жаір Болсонару був помічений біля павільйону бразильської аерокосмічної компанії Embraer, де він оглядав салон величезного транспортного літака C-390.
Міністр оборони Франції Флоранс Парлі оглянула лінійку вертольотів і морських патрульних літаків у павільйоні Airbus в оточенні французьких льотчиків у формі.
Boeing привіз свій новий пасажирський літак 777-9 із Сіетла у найдовшому польоті для 777X – літак проходить постійні випробування та очікує схвалення регуляторних органів. Boeing стверджує, що літак буде найбільшим і найефективнішим у світі двомоторним реактивним літаком. Найбільший перевізник Близького Сходу, Emirates, замовив 126 літаків 777X, але авіакомпанія, що базується в Дубаї, висловила розчарування у зв’язку із затримкою доставки, яка очікується не раніше кінця 2023 року.
Boeing продовжує перевіряти свій літак 737 Max, виробництво якого донедавна було призупинено у всьому світі після двох катастроф, у яких загинули майже 350 людей. Boeing довелося внести зміни в програмне забезпечення для польотів, яке відіграло певну роль у катастрофах, виплатило нерозкриту суму авіакомпаніям, які постраждали від приземлення літака, і задовольнив десятки позовів, поданих родинами пасажирів, загиблих в катастрофах.
Airbus провів журналістів на A320neo, який був переобладнаний у розкішний корпоративний літак із великим ліжком, душовою кабіною та просторою зоною відпочинку з диванами та журнальними столиками.
Китайська державна оборонна фірма CATIC продемонструвала ряд зенітних ракет, боєприпасів і винищувачів. Також експонується російський винищувач Су-75 Checkmate, який буде показаний публіці пізніше в неділю. Літак є менш дорогим конкурентом американського F-35, який Об’єднані Арабські Емірати намагалися придбати після офіційного визнання Ізраїлю минулого року за угодою, укладеною за посередництвом адміністрації Трампа. Цей продаж сповільнився за президента Джо Байдена.
Еміратський льотчик, який оглядав американський Chinook CH-47, зазначив, що транспортний гелікоптер підтримував сили Еміратів у нещодавніх місіях в Ємені та Афганістані.
Ізраїльські компанії, тим часом вперше продемонстрували своє обладнання на авіашоу після нормалізації дипломатичних відносин Ізраїлем з ОАЕ минулого року. Державна компанія Israel Aerospace Industries продемонструвала ряд пілотованих і безпілотних морських і повітряних безпілотників.
Ізраїльські передові оборонні системи Rafael продемонстрували свій «купол», який виявляє та знищує дрони за допомогою лазерів. Представники оборони Еміратів запитували в ізраїльському павільйоні про дальність і вагу системи боротьби з безпілотниками. Всього в авіашоу беруть участь шість ізраїльських компаній.
Міністр оборони Ізраїлю Бенні Ганц назвав партнерство ОАЕ та Ізраїлю “стратегічним активом”, зазначивши в заяві, що участь Міністерства оборони “відображає поглиблення відносин” між двома країнами. Дві країни поділяють глибокі занепокоєння щодо Ірану. відновити переговори щодо ядерної угоди зі США та іншими світовими державами.