Тіньовий флот із десятків танкерів, який возить російську нафту до Азії в обхід санкцій Заходу, потрапив під приціл США. Зареєстрована в Індії компанія Gatik Ship Management, яка останнім часом стала монопольним перевізником нафти з Росії, втратила міжнародну страховку через порушення механізму «стелі цін», встановлену США та країнами ЄС. Про це повідомляє агентство Bloomberg.
Компанія зі штаб-квартирою в Мумбаї, про яку мало хто знав до минулого року, зібрала флот із 48 танкерів сумарною ємністю понад 30 млн барелів. Як показав аналіз дослідницької групи Vortex, майже всі ці судна заходили до російських портів і вивозили нафту або нафтопродукти. З російських портів її переважно везли до Індії. Втім, крім цього, танкери також переправляли російську нафту до Індонезії, Малайзії, Бангладеш та Китаю.
У рамках міжнародних санкцій, що набули чинності з 5 грудня минулого року, такі поставки дозволені лише в тому випадку, якщо російська нафта продається дешевше за 60 доларів за барель. Втім, як вдалося встановити, Gatik Ship Management неодноразово порушувала цю стелю і за це була позбавлена доступу до страхових послуг Американського Клубу Страхувальників – асоціації страхових компаній США, яка є найвпливовішою у світі.
За даними Bloomberg, через виключення зі списку клієнтів Американсько Клубу Страхувальників, танкерам Gatik Ship Management тепер буде закритий доступ до 90% міжнародних портів і проток світу.