Швеція починає будівництво двох підводних човнів, щоб посилити свою військову присутність в Балтійському морі. Таким чином доповнять флот із діючих чотирьох субмарин, пише Politico.
Дизель-електричні підводні човни довжиною 66 м. будуть введені в дію в 2027 і 2028 роках. Їх назвуть на честь двох шведських регіонів “Блекінге” і “Сконе”. Човни стануть першими, побудованими Швецією з середини 1990 років. Їхнім завданням буде патрулювання східних районів Балтійського моря, відстеження та протидія морським операціям росії.
Також будівництво субмарин у Швеції є частиною загальної тенденції на оновлення підводного флоту країн Північної Європи. Норвегія нещодавно замовила чотири підводні човни у Німеччині. Нідерланди розглядають можливість замовити стільки ж субмарин у Німеччині або Франції. Данія, яка позбулася свого підводного флоту в 2004 році, теж подумує про те, щоб знову відродити його.
Оновлення європейських флотів відбувається на тлі демонстративних зусиль кремля щодо розширення власного флоту. Так, у грудні президент Володимир Путін позував у доці заводу в Сєверодвінську на тлі двох нових субмарин — “Красноярськ” та “Імператор Олександр Третій”. Згідно з доповіддю агентства оборонних досліджень Швеції, до 2030 року російський флот буде налічувати 50 підводних човнів.
Колишній командир шведського підводного човна, а нині фахівець з планування операцій військово-морських сил Карл Гюленіус, зі вступом Швеції в НАТО альянс знайде “відсутній фрагмент пазла” у своїй системі безпеки на Балтиці.
“З Балтійським морем важко мати справу, якщо у вас немає необхідного досвіду. Той факт, що в НАТО вступає країна, для якої це задній двір, з таким регіональним досвідом, повинен полегшити вирішення оперативних питань”, — сказав Гюленіус.
Нагадаємо, у вересні Німеччина спільно з Італією, Швецією та Іспанією взялися за розробку нового бойового танка. Наступника Leopard 2 будуть розробляти під керівництвом компаній Krauss-Maffei Wegmann (KMW) та Rheinmetall.
Слідкуйте за “Військовим кур’єром” у Facebook, Telegram та YouTube.