На світанку 6 вересня 1939 року три “спітфайри” ланки “А” 74 сквадрону Королівських ВПС піднялися в повітря на перехоплення німецьких літаків, які, за повідомленням радарної станції, наближалися зі сходу на великій висоті. Вважається, що ведучий групи, Адольф “Сейлор” Мелан віддав наказ атакувати пару ворожих літаків, і один з його підлеглих, Джон Фріборн здобув першу в Другій Світовій війні повітряну перемогу.
Проблемою виявилося те, що збитий літак був дружнім “Харікейном” з 56 сквадрону Королівських ВПС. Його пілот, Монтегю Галтон-Гарроп загинув. Цей був перший повітряний бій, і перша втрата британської авіації у Другій світовій війні. Другий “Харікейн”, Френка Роуза, був підбитий третім пілотом “спітфайра” Бірнсом і виконав вимушену посадку біля Іпсвіча. Пілот не постраждав.
Під час розгляду справи військвим трибуналом Мелана було запідозрено у спробі уникнути відповідальості, а Фріборн назвав його відвертим брехуном. Суд зрештою звільнив від відповідальності учасників інциденту. В подальшому “Сейлор” Мелан (до речі, він походив з африканерів Південно-Африканського Союзу) поділив 10-12 місця серед найкращих британськів асів війни з 27 особистими перемогами. Фріборн також не пас задніх, збивши персонально 11 літаків, а Френк Роуз загинув у бою 18 травня 1940 року.
(фото historynet. com)