18 липня 1942 року з аеродрому Ляйпгайм піднявся в повітря перший у світі повноцінний турбореактивний літак – німецький Ме-262. Це був уже третій експериментальний екземпляр, але тільки він щойно був оснащений турбореактивним двигуном Jumo 004.
Зліт вийшов лише з другої спроби. Навіть після нього літак понад рік страждав від різних “дитячих хвороб”, які не дозволяли запустити його в серію. І попри початок виробництва малими серіями в червні 1944 року, широке застосування літака загальмувалося твердим бажанням Гітлера використати його як “бліц-бомбардувальник”. У підсумку, переозброєння винищувальних ескадр Люфтваффе на Ме 262 затягнулося не менше ніж на півроку. Близько 1400 літаків було побудовано, переважно в 1945 році, але не більше 400 реально використовувалося в боях.
Вважається, що одного з Ме-262 у лютому 1945 року збив Іван Кожедуб, але ця перемога не підтверджується німецькими джерелами. У першоджерелі – оперативному зведенні 176 гв. ІАП – подія записана як бій з “Ме-109 з реактивним двигуном”, до того ж дати у мемуарах і цьому документі не збігаються.