17 вересня 1916 року, в розпал бітві на Соммі, пілот 2-го винищувального загону (Jasta 2) Манфред фон Ріхтгофен наздогнав над містечком Вілле-Плуїш і збив англійський двохмісний літак-“етажерку” F.E.2b з серійним номер 7018. Його екіпаж у складі лейтенанта Л.Морріса і капітана Т.Рівза загинув. Це була перша з 80 повітряних перемог, які фон Ріхтгофен здобуде до моменту своєї загибелі в бою 21 квітня 1918 року, ставши найрезультативнішим пілотом-винищувачем Першої Світової війни.
За традицією, після бою командир загону і теоретик тактики повітряного бою Освальд Бьольке, що сам напередодні збив свій 24-й літак, влаштував вечірку для переможців і незабаром фон Ріхтгофен зможе поставити на поличку перший срібний “кубок за перемогу”. Хоча в майбутньому він стане відомий як пілот легендарного винищувача-тріплана Fokker Dr.I яскраво червоного кольору і отримає прізвисько “Червоний Барон”, цього разу він кермував біпланом Albatros D.II з серійним номером 491/16. Власне й більшість, 63 з 80 своїх перемог він здобуде на подібних біпланах. До кінця вересня на його рахунку буда вже 3 ворожих літаки, але найбільш результативним виявиться квітень 1917 року, “кривавий квітень”, як він увійшов в історію британської військової авіації, коли тільки він особисте зіб’є 21 британський літак.
Цього ж дня у 1939 році Червона армія почала вторгнення до Другої Республіки Польської, назустріч німецьким військам під приводом “захисту братнього українського та білоруського населення”, реалізувавши таким чином секретний протокол до Пакту Молотова-Ріббентропа. А 77 років тому розпочалася операція “Market Garden” – наймасштабніша повітряно-десантна операція союзників з метою захоплення мостів через Рейн, яка зрештою до кінця вересня 1944 року завершиться невдачею.
(фото з відкритих джерел)